Grupa Progres
Informacje prasowe

FMCG – branżą równych płac

FMCG – branżą równych płac

W branży FMCG różnice płacowe pomiędzy kobietami a mężczyznami są minimalne – zarówno na umowach cywilnoprawnych, jak i etatowych – takie wnioski płyną z analiz danych zgromadzonych przez Grupę Progres. ...

czytaj więcej

Mikro urlopy rosną w siłę – pracownicy coraz chętniej korzystają z krótkich przerw od pracy

Mikro urlopy rosną w siłę – pracownicy coraz chętniej korzystają z krótkich przerw od pracy

Coraz więcej pracowników – zarówno tymczasowych, jak i zatrudnionych na stałe – decyduje się na mikro urlopy, czyli krótkie przerwy w pracy trwające od 1 do 3 dni. Dane Grupy Progres pokazują rosnące zainteresowanie taką formą odpoczynku, zwłaszcza w okresach około weekendowych i świątecznych. Według analiz Grupy w 2024 roku ponad 80% wszystkich dni wolnych wykorzystywanych przez osoby aktywne zawodowo miało właśnie taki charakter. 

czytaj więcej

Nowe technologie, ChatGPT i sztuczna inteligencja coraz częściej wymagane w ogłoszeniach o pracę. Pracodawcy stawiają na kompetencje przyszłości

Nowe technologie, ChatGPT i sztuczna inteligencja coraz częściej wymagane w ogłoszeniach o pracę. Pracodawcy stawiają na kompetencje przyszłości

Kompetencje cyfrowe, znajomość sztucznej inteligencji oraz umiejętność korzystania z nowoczesnych narzędzi, takich jak ChatGPT, stają się coraz bardziej pożądane na rynku pracy — i to niezależnie od branży. Według analiz Grupy Progres, po wyłączeniu sektora IT, w pierwszej trójce branż, które w ofertach pracy coraz częściej umieszczają wymagania dotyczące nowych technologii, znajduje się inżynieria, sprzedaż i produkcja. Na kolejnych miejscach uplasowały się budownictwo, obsługa klienta, bankowość i finanse, marketing, edukacja i administracja biurowa.

czytaj więcej

Dzień dziecka – zanim maluchy odpakują prezenty, tysiące dorosłych rusza do pracy na produkcji i w logistyce.

Dzień dziecka – zanim maluchy odpakują prezenty, tysiące dorosłych rusza do pracy na produkcji i w logistyce.

Choć dla większości z nas Dzień Dziecka to dopiero czerwiec, w halach produkcyjnych i centrach logistycznych przygotowania ruszają znacznie wcześniej. W branży FMCG pierwsze trzy miesiące roku to czas wzmożonej aktywności – produkcja słodyczy, zabawek i dziecięcych gadżetów trwa pełną parą. Z kolei od kwietnia i maja startuje intensywny etap logistyczny: kompletowanie zamówień, pakowanie i dostawy do sklepów. W efekcie tysiące osób – od operatorów maszyn po magazynierów – pracuje na to, by 91% Polaków, którzy chcą obradować swoje dziecko, mogli to zrobić w dniu jego święta.

czytaj więcej

Notowania mam na rynku pracy rosną. Pracodawców przyjaznych mamom nie brakuje.

Notowania mam na rynku pracy rosną. Pracodawców przyjaznych mamom nie brakuje.

Ponad połowa pracodawców (64%) uznaje macierzyństwo za atut w procesie rekrutacji, a 52% przedsiębiorców deklaruje, że zatrudniło kobietę wracającą po dłużej przerwie związanej z opieką nad dzieckiem, wynika z badania Grupy Progres. Macierzyństwo coraz rzadziej jest postrzegane jako bariera w rozwoju zawodowym, a coraz częściej jako wartość dodana. Same zainteresowane nie oczekują specjalnego traktowania, a jedynie podstawowych form wsparcia. 40% kobiet, które wróciły do pracy po urlopie macierzyńskim, wskazuje, że onboarding zorganizowany przez pracodawcę pomógł im skutecznie wdrożyć się na nowo w obowiązki zawodowe.

czytaj więcej

Tylko 1 na 5 ofert pracy z widełkami. Nowe prawo to zmieni. Kandydaci chcą znać stawki.

Tylko 1 na 5 ofert pracy z widełkami. Nowe prawo to zmieni. Kandydaci chcą znać stawki.

Zaledwie 1 na 5 ogłoszeń o pracę zawiera informacje o proponowanej pensji – wynika z analiz Grupy Progres. Tymczasem, jak pokazują badania Grupy – aż 87 proc. kandydatów przyznaje, że na etapie aplikowania zwraca uwagę na wynagrodzenie. Wkrótce, w każdej z ofert rekrutacyjnych sprawdzą, ile mogą zarobić – nowelizacja Kodeksu pracy, która trafia do Senatu, przewiduje obowiązek zamieszczania w ogłoszeniu o pracę dolnej i górnej granicy wynagrodzenia.

czytaj więcej

Kamila Tyniec

Biuro prasowe Grupa Progres