Grupa Progres
Informacje prasowe

Świąteczne prezenty dla pracowników 2025 – finansowe benefity, paczki i wsparcie w codziennych obowiązkach hitem tego roku

Tegorocznym hitem świątecznych benefitów dla pracowników pozostają prezenty finansowe – premie i bony, choć nadal bardzo popularna jest klasyczna paczka świąteczna. Coraz częściej firmy stawiają też na rodzinne wydarzenia, praktyczne usługi ułatwiające codzienne przygotowania do świąt oraz wsparcie zdrowotne i psychiczne. Alkohol, który kiedyś był niemal standardowym elementem paczek, pojawia się dziś dużo rzadziej, wynika z analiz Grupy Progres.

  • Boże Narodzenie jest najważniejszym momentem w roku pod względem firmowego doceniania pracowników; Wielkanoc wypada pod tym względem słabiej.
  • Najpopularniejsze świąteczne benefity to premie finansowe, bony oraz klasyczne paczki świąteczne.
  • Alkohol w paczkach pojawia się coraz rzadziej ze względu na większą dbałość o inkluzywność i zdrowie pracowników.
  • Rośnie za to znaczenie benefitów wspierających zdrowie i dobrostan – pakietów medycznych, konsultacji specjalistów, programów wellbeingowych.
  • Firmy coraz częściej oferują też upominki związane z własną branżą (np. produkty spożywcze, kosmetyki, akcesoria elektroniczne).
  • Popularne są również rodzinne wydarzenia, takie jak bilety na spektakle świąteczne czy karnety na lodowisko.
  • Pracodawcy finansują też praktyczne usługi ułatwiające przygotowania do świąt, m.in. zakupy, sprzątanie czy przygotowywanie potraw.
  • W wielu firmach pracownicy są angażowani w wybór prezentów poprzez ankiety – najczęściej wybieraną formą pozostaje gotówka.

W tym roku pracownicy wielu firm mogą liczyć na świąteczne upominki – część z nich otrzymała już benefity przy okazji Mikołajek, inni będą musieli jeszcze chwilę poczekać na swoje paczki, premie czy bony. Aż 88% firm biorących udział w badaniu Better Workplace deklaruje, że w jakiś sposób celebruje święta Bożego Narodzenia. Z analiz Grupy Progres wynika, że najczęściej wybieraną formą docenienia zespołu są premie finansowe oraz bony i karty przedpłacone, zwykle o wartości 100–150 zł, choć zdarzają się także wyższe kwoty. Dużą popularnością cieszą się również klasyczne paczki świąteczne, w których dominują produkty spożywcze. Potwierdzają to dane Betterm Workplace: 46% firm przygotowuje paczki dla pracowników lub kontrahentów, 40% wręcza premie finansowe, a 78% organizuje firmowe wydarzenia świąteczne.

Firmy coraz częściej podążają za zmieniającymi się trendami i oczekiwaniami pracowników. Chcą, by świąteczne prezenty były uniwersalne, praktyczne i dopasowane do różnych stylów życia. Alkohol, który kiedyś był standardem, pojawia się dziś znacznie rzadziej. To efekt większej dbałości o inkluzywność, profesjonalny wizerunek i zdrowie pracowników, ale też rosnącej popularności benefitów, które realnie ułatwiają codzienne życiemówi Iwona Wieczyńska, Dyrektorka Regionu Grupy Progres.

Czym chata bogata

Coraz więcej firm stawia również na wykorzystanie własnych zasobów. Wśród świątecznych prezentów pojawiają się więc upominki charakterystyczne dla branży pracodawcy – producenci żywności przygotowują paczki z własnych produktów, a zakłady przetwórstwa rybnego wręczają pracownikom nawet 1–2 kg łososia, który co roku budzi ogromne zainteresowanie. Firmy kosmetyczne kompletują świąteczne zestawy pielęgnacyjne, producenci elektroniki dodają drobny sprzęt lub akcesoria, a przedsiębiorstwa z branży home & living obdarowują pracowników praktycznymi elementami wyposażenia domu.

Czas z bliskim i wyręczanie w codziennych obowiązkach w prezencie

Popularnością cieszą się też rodzinne wydarzenia, które pozwalają pracownikom spędzić czas z bliskimi i oderwać się od codziennych obowiązków. Firmy fundują bilety na widowiska takie jak „Disney on Ice” czy „Dziadek do Orzechów”, które mają wprowadzić w świąteczny nastrój, a także karnety na lodowisko ważne do marca 2026 roku, dzięki czemu pracownicy mogą cieszyć się aktywnym czasem z rodziną, nawet po przerwie świąteczno-noworocznej.

Na tym nie koniec, firmy idą o krok dalej, wykupują dla pracowników pakiety praktycznych usług, które realnie odciążają ich w przedświątecznym zamieszaniu – od pomocy robieniu zakupów i sprzątaniu mieszkania po przygotowywanie potraw. Inwestują również w inicjatywy wspierające zdrowie i dobre samopoczucie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne, w postaci pakietów medycznych, konsultacji specjalistów czy programów wellbeingowych.

Drugi rok z rzędu obserwujemy, że firmy angażują pracowników w wybór świątecznych upominków poprzez głosowania i ankiety. Wyniki są jednoznaczne – zdecydowanym faworytem pozostaje gotówka, ale coraz częściej pracownicy doceniają też praktyczne i wspierające benefity, które pomagają im zadbać o siebie i swoich bliskich. To pokazuje, że w okresie świątecznym ważne jest nie tylko podarowanie prezentu, ale też odpowiedź na realne potrzeby zespołu i możliwość spędzenia czasu w spokoju, bez dodatkowego stresu związanego z przygotowaniami do Wigilii mówi Iwona Wieczyńska, Dyrektorka Regionu Grupy Progres.

Boże Narodzenie coraz wyraźniej wyróżniają się na tle innych okazji – zdecydowanie częściej niż Wielkanoc wiążą się z prezentami i docenieniem pracowników. „Zajączek w firmie” w porównaniu ze świątecznymi paczkami czy premiami nie cieszy się taką popularnością. W wielu firmach grudzień to jedyny okres w roku, który obchodzony jest z prawdziwą pompą i świątecznym rozmachem. To czas, kiedy firmy mogą pokazać, że dbają o zespół, a świąteczne prezenty stają się elementem budowania kultury organizacyjnej.

 

Kontakt dla mediów

Kamila Tyniec

Biuro prasowe Grupa Progres

Załączniki

docx

9 12 2025 Świąteczne prezenty dla pracowników 2025 IP

docx 90,4 kB
Pobierz plik