Kontakt dla mediów

2018 r. – Gdzie chcieli pracować Polacy?

2018 r. – Gdzie chcieli pracować Polacy.png

2018 r. – Gdzie chcieli pracować Polacy?

Nawet kilkuset kandydatów w ubiegłym roku stawało do walki w rekrutacji na stanowiska młodszego specjalisty ds. administracji. Nie mniejszym zainteresowaniem cieszyły się oferty pracy w działach HR jako konsultant lub młodszy konsultant ds. rekrutacji. Szukający pracy lawinowo odpowiadali także na ogłoszenia związane z pracą w zawodzie managera ds. marketingu. Na jakie stanowiska najczęściej aplikowali Polacy w 2018 roku?

Jak wynika z danych Grupy Progres w ścisłej czołówce specjalizacji, w których szczególnie chętnie chcieli pracować kandydaci w 2018 r. starający się o wybrane stanowisko, znajdowały się administracja, HR, marketing, obsługa klienta, produkcja, logistyka, sprzedaż oraz kadry i płace.

 Które stanowiska cieszyły się największym zainteresowaniem?

Peleton najpopularniejszych stanowisk, na które zgłaszało się kilkuset kandydatów otwiera młodszy specjalista ds. administracji. Według Iwony Biernat – Staweckiej, Specjalisty ds. rekrutacji Grupy Progres stanowiska administracyjne, zwłaszcza na niższych szczeblach, cieszą się niesłabnącą popularnością. Wpływ na to mogą mieć osoby dopiero rozpoczynające swoją ścieżkę kariery - corocznie rynek pracy zasila ponad 300 tys. absolwentów szkół wyższych, a ponad 1,2 mln osób jeszcze studiuje. Młodzi pracownicy oraz studenci poszukując pierwszej pracy, aplikują na stanowiska, którymi warto się pochwalić w CV. Z tego właśnie względu mniej doświadczeni kandydaci zwracają uwagę na szkolenia oferowane przez pracodawców oraz możliwą ścieżkę kariery.

Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się również oferty pracy jako konsultant ds. rekrutacji i to bez względu na stopień zawodowy. Polacy chcieli być także managerami ds. marketingu, dyrektorami ds. strategii i rozwoju handlu oraz dyrektorami zakładów produkcyjnych. Ostatnia z dziedzin – produkcja budziła niesłabnące zainteresowanie zarówno w przypadku pracowników niższego jak i wyższego szczebla. – Stanowiska menadżerskie, takie jak manager ds. marketingu, dyrektor ds. strategii i rozwoju handlu oraz dyrektor produkcji są pożądane przez wielu kandydatów. Jako rekruter obserwuję dwie tendencje. Po pierwsze, osoby aplikujące na wyższe stanowiska są bardziej otwarte na rozmowy o zmianie pracy. Po drugie, awansu oczekują już przedstawiciele pokolenia Y, a niestety stanowiska menadżerskie są obsadzone przez pokolenie X, stąd też widać spore zainteresowanie stosunkowo młodych, ale doświadczonych pracowników, ogłoszeniami o pracę na wyższych szczeblach – zaznacza Iwona Biernat – Stawecka.

Z podsumowania wynika także, że w ubiegłym roku problemów ze znalezieniem kandydatów nie miały firmy szukające pracowników biurowych, inżynierów procesu, młodszych specjalistów ds. należności oraz młodszych bankierów. Chętnie odpowiadano również na ogłoszenia rekrutacyjne konsultantów ds. obsługi klienta. W grupie stanowisk, które wzbudzały ogromne zainteresowanie i o które rywalizowało kilkuset kandydatów znalazły się również inżynier projektów – konstruktor, specjalista ds. obsługi floty, manager ds. rozwoju biznesu oraz młodszy specjalista ds. legalizacji zatrudnienia cudzoziemców.

W informacji wykorzystano najnowsze dane Grupy Progres za 2018 r. analizujące 28 330 aplikacji na oferowane stanowiska. 



W skład Grupy Kapitałowej Progres wchodzą spółki w całości z polskim kapitałem, z których najstarsza na rynku funkcjonuje od 2002 roku.  Grupa wspiera przedsiębiorstwa w całej Polsce w zakresie pracy tymczasowej (Progres HR), doradztwa biznesowego i szkoleń (Progres Consulting), rekrutacji stałych (Progres Permanent Recruitment), a także optymalizacji procesów i kosztów zatrudnienia (Progres Advanced Solutions). Rocznie zatrudnia ponad 25 tysięcy pracowników i realizuje 1,5 tysiąca projektów rekrutacyjnych. Posiada kilkadziesiąt oddziałów w Polsce i zagranicą