Warszawska Fabryka Norblina ma już dwa lata
Warszawska Fabryka Norblina ma już dwa lata
Grupa Capital Park obchodzi drugie urodziny swojej flagowej inwestycji na warszawskiej Woli. Fabryka Norblina jest już niemal w pełni wynajęta, w ostatnim roku do kompleksu dołączyło 14 nowych konceptów, które zajęły łącznie blisko 7.400 mkw. powierzchni. W tym czasie kompleks przy ul. Żelaznej 51/53 odwiedziło prawie 14 milionów gości.
Mijają dokładnie dwa lata, odkąd dawne zakłady fabryczne Norblin, Bracia Buch i T. Werner zaczęły żyć swoim drugim życiem. Kompleks został otwarty we wrześniu 2021 roku, a w drugim roku jego funkcjonowania odnotowano odwiedziny 13 773 000 osób. W sam urodzinowy weekend – 23 i 24 września – kompleks odwiedziło blisko 180 tysięcy gości.
- Drugie urodziny Fabryki Norblina to dla nas ważny powód do radości i świętowania. Rozpoczynając ten projekt liczyliśmy na to, że stanie się on popularnym miejscem w stolicy, ale rzeczywistość przerosła nasze oczekiwania. Fabryka Norblina bardzo szybko podbiła serca warszawiaków i turystów, ale również przedsiębiorców. Wraz z otwieraniem nowych konceptów odwiedzalność kompleksu systematycznie rosła, a w każdym z 3 ostatnich miesięcy gościliśmy po ponad 2 miliony osób. Poziom wynajmu kompleksu to obecnie 98% i zostało nam już niecałe 600 mkw. powierzchni do pełnej komercjalizacji – mówi Kinga Nowakowska, członkini zarządu i dyrektor operacyjna w Grupie Capital Park.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy na terenie kompleksu zostały otwarte przestrzenie kolejnych najemców, którzy łącznie zajęli blisko 7.400 mkw. powierzchni. Do największej strefy gastronomicznej w Polsce, zajmującej niecałe 10.000 mkw., dołączyło kilka konceptów: restauracja i klub muzyczny MOXO (1.200 mkw.), restauracja libańska Amar Beirut (700 mkw.), winiarnia Wine First (150 mkw.), Bibi’s Cafe & Bar (180 mkw.), piekarnia The Bakery (70 mkw.) czy Donkey Shoe (130 mkw.). Ostatnio Grupa Capital Park podpisała także umowę na wynajem powierzchni z Answear.com. Modowy gigant już niebawem wzbogaci ofertę zakupową Fabryki Norblina – powstanie tu pierwszy (i jedyny na razie) stacjonarny salon Answear.com, a także przeniesiony zostanie sklep marki PRM. Łącznie zajmą 2.500 mkw. powierzchni.
Przestrzeń usługową uzupełniły dwa biura podróży: Krok Travel (25 mkw.) i Itaka (23 mkw.), a sferę rozrywki - Centrum Mądrej Zabawy Smart Kids Planet (1.600 mkw.), które na swoją nową lokalizację wybrało właśnie Fabrykę Norblina i od otwarcia cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem młodszych gości. Ofertę Strefy Zdrowia i Urody wzbogaciły natomiast prestiżowa Dębski Clinic (219 mkw.), Instytut Kosmetyczny Dr Irena Eris (230 mkw.), a także dwa salony fryzjerskie – Magia Blondu (200 mkw.) i Barber Garage (90 mkw.).
Fabryka Norblina posiada jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie aplikacji mobilnych, z której korzystają zarówno najemcy, pracownicy, jak i goście. Cieszy się ona coraz większą popularnością. Do końca sierpnia tego roku pobrało ją łącznie ponad 155 tysięcy osób. Aplikacja została nagrodzona na tegorocznym PropTech Festival.
Oprócz cyklicznych koncertów i wystaw, które regularnie odbywają się w Fabryce Norblina, ostatni rok to również liczne wyjątkowe wydarzenia, które przyciągnęły na Żelazną pasjonatów z wielu dziedzin. Miłośnicy sztuki w nowoczesnym wydaniu mieli okazję obejrzeć oryginalne wystawy w Art Box Experience, jak „Save the Planet”, „Retro Warszawa” czy cieszącą się niezwykłym zainteresowaniem „Immersive Monet & The Impressionists”, którą odwiedziło ponad 85 tys. osób. W czerwcu do Food Town zjechała barmańska elita z całego świata. Popisy najlepszych barmanów można było podziwiać podczas World Flair Association Grand Slam – konkursu, który wrócił do Polski po 12 latach nieobecności. W butikowym kinie Kinogram odbyło się w tym czasie blisko 500 eventów i 130 premier filmowych. Wśród nich te najbardziej spektakularne - „Barbie” z Margot Robbie i Ryanem Goslingiem w rolach głównych, „Mała Syrenka” czy „100 Lat Warner Bros”. Wydarzenia te zgromadziły tłumy polskich gwiazd filmowych i celebrytów i cieszyły się ogromnym zainteresowaniem medialnym.
W drugim roku działalności Fabryka Norblina uzyskała także certyfikat „Obiekt Bez Barier” oraz finalne certyfikaty BREEAM, zarówno dla części biurowej, jak i retailowej, na poziomie – odpowiednio – Excellent i Very Good. Potwierdzeniem sukcesu i udanej rewitalizacji pofabrycznych terenów było natomiast zwycięstwo w 2022 ULI Global Awards for Excellence. Inwestycja Grupy Capital Park była jedną z dwóch europejskich realizacji, która znalazła się na liście pięciu najlepszych inwestycji na świecie.
***
Fabryka Norblina to wielofunkcyjny kompleks w sercu warszawskiej Woli. Po wieloletnim procesie rewitalizacji dawnych zakładów Norblin, Bracia Buch i T. Werner przeprowadzonej przez Grupę Capital Park ponownie otworzył się na miasto we wrześniu 2021 roku. Łączna powierzchnia kompleksu wnosi ponad 65.000 mkw., z czego 41.000 mkw. stanowi powierzchnia biurowa. Dla gości Fabryki Norblina dostępne są koncepty kulturalne, rozrywkowe i gastronomiczne, w tym m.in.: autorskie, butikowe kino KinoGram, ekologiczny targ – BioBazar, największa w stolicy strefa gastronomiczna z Food Town i restauracjami z obsługą kelnerską, Piano Bar z muzyką na żywo, restauracja i klub muzyczny MOXO, trzypoziomowa restauracja Amar Beirut, Muzeum Fabryki Norblina, galeria Art Box Experience, Apple Muzeum Polska, centrum mądrej rozrywki Smart Kids Planet, a także sklepy, lokale usługowe oraz strefa zdrowia i urody.