BioBazar powróci na teren dawnej fabryki Norblina - informacja prasowa
BioBazar powróci na teren dawnej fabryki Norblina - informacja prasowa
BioBazar prowadził swoją działalność na terenie dawnej fabryki Norblina od 27 listopada 2010 roku, zyskując rzeszę stałych, zadowolonych klientów. Obecnie, na czas realizacji prac budowlanych, funkcjonuje w alternatywnej lokalizacji – na warszawskim Mokotowie, przy ul. Wołoskiej 3, w środy, piątki i soboty. Pozostanie tam jeszcze do ukończenia inwestycji, by po jej uruchomieniu zająć powierzchnię niemal 2 tys. mkw. BioBazar w nowej odsłonie będzie znajdować się w jednym ze zrewitalizowanych budynków fabrycznych (dawnej rurowni
i ciągarni), zlokalizowanym w zachodniej części kompleksu, bezpośrednio od strony ul. Łuckiej.
– Przez ponad siedem lat funkcjonowania BioBazaru przy ul. Żelaznej zdobyliśmy bardzo liczne grono stałych klientów. Kluczem do sukcesu naszego projektu jest 10 000 wysokiej jakości produktów, z których minimum 80% to wyroby ekologiczne i certyfikowane, a także możliwość bezpośredniego kontaktu i spotkania z ich dostawcami oraz producentami. Zaczynaliśmy od hali o powierzchni ok. 200 metrów, by pod koniec listopada 2017 zajmować ich pięć i niemal 10 razy większą powierzchnię. Na początku zakupy regularnie robiło u nas kilkuset klientów, jednak z upływem czasu było ich coraz więcej i dziś tygodniowo BioBazar odwiedza około 5 000 osób. Rozpoczynając naszą działalność pracowaliśmy z ok. 30 dostawcami, w tym momencie ich liczba przekroczyła 110 i wciąż zgłaszają się nowi – mówi Joanna Żuchlińska, Marketing Manager BioBazaru. – Z pewnością pomogło nam to, że od początku traktowaliśmy to miejsce również jako platformę do wielu ciekawych wydarzeń i inicjatyw, dzięki którym mogliśmy promować ekologię, świadome odżywianie oraz życie w zgodzie z naturą, czyli wartości, które leżą u podstaw idei powstania BioBazaru – dodaje J. Żuchlińska.
W trakcie funkcjonowania targu przy ul. Żelaznej organizowane były pokazy i warsztaty kulinarne, ogrodnicze, winiarskie, oraz liczne aktywności dla dzieci. W 2014 roku prowadzony był także projekt pod nazwą "Miasto i Ogród". W jego ramach powstała zielona przestrzeń, miejski ogród pełen upraw roślin, z bogatym programem tematycznych warsztatów. Mecenasem projektu była marka BMW we współpracy
z wieloma społecznymi organizacjami, tj. Stowarzyszeniem ArtAnimacje czy Towarzystwem Inicjatyw Twórczych "ę". W nowej odsłonie BioBazaru, po uruchomieniu kompleksu na terenie dawnej fabryki Norblina, takich inicjatyw również nie zabraknie.
– BioBazar to dla nas coś znacznie więcej, niż tylko możliwość zaoferowania doskonałej jakości produktów od sprawdzonych, certyfikowanych dostawców i stworzenie alternatywy dla żywności kupowanej w supermarketach czy delikatesach. Chcemy, by było to miejsce nastawione na edukację, promocję zdrowego trybu życia i świadomego odżywiania, stawiamy również na wartościową rozrywkę. Planujemy szereg ciekawych, inspirujących wydarzeń, takich jak warsztaty edukacyjne – nie tylko dla najmłodszych, ale i dorosłych. Będzie to miejsce spotkań, ciekawych paneli dyskusyjnych, prelekcji czy pokazów filmowych, dotyczących zdrowego trybu życia i odżywiania. Zaproponujemy też wydarzenia o bardziej rozrywkowym charakterze – m.in. live cooking i wiele innych. Planujemy utworzenie studia na potrzeby telewizyjnych czy internetowych programów, w które wpisze się tematyka bliska BioBazarowi i z chęcią podejmiemy w tym zakresie współpracę z zewnętrznymi podmiotami. Możemy już dziś zagwarantować, że będzie to miejsce tętniące wyjątkową energią i obfitujące w mnóstwo ciekawych wydarzeń – komentuje Kinga Nowakowska, Dyrektor Operacyjna i Członek Zarządu Grupy Capital Park.
Rewitalizacja terenu po dawnej fabryce Norblin, Bracia Buch i T. Werner to flagowy projekt Grupy Capital Park, obejmujący dwuhektarowy teren, zlokalizowany na warszawskiej Woli, pomiędzy ulicami Prostą, Łucką i Żelazną. Do końca 2020 r. powstanie tam kompleks kilkunastu budynków i wewnętrznych uliczek, który obejmie 9 poziomów nadziemnych i 4 podziemne. W ramach inwestycji stworzone zostanie ponad 64 tys. mkw. powierzchni użytkowej, w tym 39 tys. mkw. powierzchni biurowej w wysokim standardzie. Pozostałe 24 tys. mkw. powierzchni zostanie poświęcone funkcji rozrywkowo-usługowo-handlowo-kulturalnej. W jej ramach oprócz BioBazaru będzie działać m.in. OH! Kino w niespotykanej dotąd odsłonie, foodhall, bogaty w różnorodne koncepty gastronomiczne, inspirowane najnowszymi światowymi trendami, kluby i restauracje, także z muzyką live, jak również strefa modowa oraz wellness. Zwieńczeniem projektu, bezpośrednio nawiązującym do historii miejsca, będzie Otwarte Muzeum Dawnej Fabryki Norblina, w którym znajdą się m.in. unikatowe kolekcje platerów, a także odrestaurowane, zabytkowe maszyny fabryczne stanowiące cały ciąg produkcyjny dawnej Walcowni Metali Warszawa. W trakcie rewitalizacji odnowionych zostanie 9 zabytkowych budynków, a historyczny budynek hali 520 ton zostanie odbudowany. Odrestaurowanych zostanie także ok. 50 maszyn i urządzeń z dawnej fabryki.
Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji terenu po dawnej fabryce Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą została firma Warbud SA, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Nadzór konserwatorski nad całością prac przy zabytkach sprawuje firma Monument Service.
Szczegółowe informacje na temat projektu znajdują się na stronie www.artnorblin.pl.
Publikacja dostępna również w formacie: pdf
Capital Park jest doświadczoną i uznaną firmą inwestycyjną na rynku nieruchomości w Polsce, od blisko 5 lat notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Grupa stworzyła wysokiej jakości portfel nieruchomości składający się z nowoczesnej powierzchni biurowej i handlowej klasy A, obejmujący przede wszystkim takie aktywa jak Eurocentrum Office Complex czy Royal Wilanów oraz jest w trakcie budowy flagowego projektu rewitalizacyjnego – ArtN w centrum Warszawy. Grupa zarządza portfelem nieruchomości o łącznej powierzchni 304.000 m2 i wartości rynkowej 2,4 mld PLN, z czego 77% stanowią nieruchomości zlokalizowane w Warszawie – najbardziej perspektywicznym rynku nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej.